Forum Pplware

Versão Completa: Sites visitados na minha rede local
Está de momento a ver uma versão reduzida do nosso conteúdo. Ver versão completa com o formato adequado.
Páginas: 1 2 3
Boa tarde,

É o seguinte, na empresa onde trabalho como técnico de informática estão haver abusos em relação ao uso da Internet por parte dos funcionários e o meu chefe quer saber o que andam eles a visitar.
Por isso gostava de saber se existe algum programa que me indique quais os sites visitados no IP X da rede?

Estou aberto a sugestões.

Obrigado
Olá Smile

Experimenta o Track4Win.

Multi-user Real Time Monitoring

[Imagem: ActiveUser.gif]

Internet Log

[Imagem: 5.gif]

Etc.
Antes de mais, obrigado pela sugestão.

Só uma pergunta eu pelo que vi tenho de instalar este software nas maquinas (servidor) que desejo controlar os sites visitados e depois uma outra versão (monitor) para ver no meu computador certo?

Cumps
Olá Smile

É ao contrário, instalas o server no teu PC (por exemplo) e o monitor nos PC que queres "controlar".

Citar:How to use the download files to install Track4Win ?

The program has two parts: Track4win Server and Track4win Monitor. You need install Track4Win Server on the computer where you receive the monitoring information, and install Track4Win Monitor on the computers you wish to monitor.

In Track4win Monitor program's Options, you must input the the server's computer name or its IP address in the Server Name field. (The default setting is localhost, which is for a single standalone computer monitoring. You need to change it for networked computer monitoring). Usually, this setting is the most important for Track4win setup.

You may also deploy Track4win Monitor with Silent Install method (run output.exe once on each client machine) You may use Active Directory or other tool like psexec to remotely run output.exe.

You don't need a formal server, and you can use any computer as a server machine to monitor other computers

FAQ
Pois o problema é que não queria estar a instalar software nos computadores.

Mas obrigado pela sugestão, mais uma vez Smile
O software que instalas para monitorizar os PC's fica "escondido".

EDIT:
Entretanto encontrei o seguinte software,

MING Network Monitor

Citar:- Easy to use, Simple installation that will have you up and running in minutes.
- With MING Network Monitor you can log both sides of chats on: AOL - Instant Messenger, MSN Messenger, Yahoo! Messenger, ICQ, MySpaceIM, FacebookIM, WarcraftIM and QQ.
- It works without need to install any client software on the target computers.
- It can record emails sent and received, web sites visited, and files downloaded.
- Monitor Internet and LAN bandwidth of every computer on the LAN with real-time graphical and numerical data transfer rates.
- Records can be conveniently browsed by computer name and date/time.
- The manager can set custom names for the computers on the network.
- The search function allows you to view all messages or mails that contain a specific word or phrase.
- A useful Admin tool allows you to analyze the usage of different instant messengers, and see the top users in your company.
- It records all network traffic and includes extensive logging (hourly, daily, weekly, and monthly), and allows you to see the top internet users on the LAN.
- logs can be automatically e-mailed to you, or uploaded to a remote server.
- MING Network Monitor is password-protected, can run in stealth mode, and is accessible with a hot key.
- Support multi-language.
- No spyware, adware or other unwanted extra programs.

É uma questão de experimentares. Smile

Getting Started
Eu sei que fica escondido mas tinha de instalar isso perto de 50 maquinas o que não é muito prático.

Vou ver essa nova sugestão Smile

Obrigado
Vocês usam algum servidor?

Se sim, através do Group Policy podes fazer a instalação do programa nos restantes computadores utilizando o active directory.

Podes usar ainda o seguinte programa para fazer a instalação,

WPKG.
Sim usamos Smile

Este ultimo parece ser porreiro mas não arranjo serial para ele Big Grin
Qual é o servidor que usam?

O programa nem 30€ custa Rolleyes
Páginas: 1 2 3
URL's de Referência