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Problema e-mail
16-08-2012, 23:32
Mensagem: #1
Problema e-mail
Boas pessoa, espero que este seja o local correcto para a minha dúvida.

Tenho um e-mail associado ao dominio do tipo exemplo@dominio.pt mas as ferramentas de webmail fornecidas (neste caso cPanel) são fracotas e pouco user-friendly. Queria fazer IMAP/POP3 pra minha conta gmail mas os utilizadores de outlook verão qualquer coisa como "on behalf of" e aparecerá o meu e-mail original Gmail para alem do profissional. Já pesquisei e no caso do Gmail parece que não há nada que possa fazer para remover esse "on behalf of" a duvida é se há alguma forma de aceder em qualquer lugar ao email profissional numa plataforma mais intuitiva que o webmail...

espero que não esteja confuso..
obrigado desde já.
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18-08-2012, 19:13
Mensagem: #2
RE: Problema e-mail
O que queres dizer com isto "on behalf of" ???
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18-08-2012, 19:37
Mensagem: #3
RE: Problema e-mail
(18-08-2012 19:13)Macavi Escreveu:  O que queres dizer com isto "on behalf of" ???

por exemplo no meu mail pessoal gmail posso enviar quer do meu e-mail quer do e-mail profissional que associei à conta gmail, certo? o que acontece é que se tu tas na tua conta pessoal e envias do mail profissional os utilizadores do outlook recebem a mensagem do mail profissional mas com a menção «"on behalf of" mail pessoal»... se é que me faço entender...
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18-08-2012, 21:08
Mensagem: #4
RE: Problema e-mail
Boa Tarde,

Isso acontece porque autorizaste o Gmail a que te deixa-se enviar email do dominio.pt a partir do SMTP do Gmail.

Para o on behalf of desaparecer tens de configurar o SMTP da tua conto do dominio.pt no Gmail.

Vou citar as instruções que estão no sistema de ajuda da Google para o Gmail sobre este assunto. O que se encontra em cor vermelha foi o que fizeste e o que está em azul é o que deverias ter feito.

Citar:I'm a Gmail or Google Apps user sending from an external address.

1. Click the gear icon in the upper right, then select Settings.
2. Select the Accounts and Import tab (or Accounts tab, if you're using Google Apps).
3. Under Send mail as, click Add another email address.
4. In the 'Email address' field, enter your name and alternate email address.
5. Choose one of two options:
-Use Gmail's servers to send your mail (this is easier to set up)
-Use your other email provider's SMTP servers (we recommend this option for professional mail accounts or domains). Note for Google Apps users: Depending on your domain type, this feature may be disabled by default. Talk to your administrator if you have any questions.

If you choose to use Gmail's servers:

6. Click Next Step >> and then click Send Verification. Gmail will send a verification message to your other email address to confirm that you own it.
7. Open your other account and either click the link in the message Gmail sent or enter the confirmation code in the Accounts section of your Gmail settings.
If Gmail sends a verification email and you didn't receive the it, the message was probably caught by a spam or bulk mail filter in your recovery email system. Try checking your Spam or Bulk Mail folders for a message from account-verification-noreply@google.com to see if the email ended up in there.

Your Gmail address will still be included in your email header's sender field, to help prevent your mail from being marked as spam. Most email clients don't display the sender field, though some versions of Microsoft Outlook may display "From yourusername@gmail.com on behalf of customaddress@mydomain.com." For this reason, if you don't want 'on behalf of' to appear in any of your messages, we recommend using the SMTP servers of your other email provider.


If you choose to send mail through another domain's SMTP servers:
6. Enter the SMTP server (e.g. smtp.domain.com), your username on that domain, and your password for that account. You may also need to adjust your port setting or SSL setting (talk to your other ISP if you need this information).
7. Click Add account >>
8. Open your other account and either click the link in the message Gmail sent or enter the confirmation code in the Accounts section of your Gmail settings.
Your other email provider has to provide authenticated SMTP support for you to use this option. We'll use TLS by default, or SSL if you enable it. Many email services that provide POP6 or IMAP7 support also offer authenticated SMTP support, and you can likely find your SMTP server configuration instructions alongside information about POP or IMAP. Also, this new version of custom 'From:' doesn't work with Yahoo! Mail Plus accounts just yet, but we've reached out to Yahoo! to try to get it working.

Fonte: Google - Sending mail from a different address

Espero ter ajudado.

Cumps,
Manuel Rocha

[Imagem: pplware_staff.png]
Licenciado em Informática para a Saúde pela ESTG Leiria
Mestrado em Informática - Especialização em Sistemas de Informação na Universidade Portucalense
Especialização em Design Gráfico
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19-08-2012, 01:22
Mensagem: #5
RE: Problema e-mail
@ rei007

Obrigado! já funciona como eu queria! obrigado! Wink
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19-08-2012, 10:31
Mensagem: #6
RE: Problema e-mail
Boas,

Vou fechar o topico. Edita o cabeçalho e coloca lá a palavra SOLVED entre [].

Cumps,
Manuel Rocha

[Imagem: pplware_staff.png]
Licenciado em Informática para a Saúde pela ESTG Leiria
Mestrado em Informática - Especialização em Sistemas de Informação na Universidade Portucalense
Especialização em Design Gráfico
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